19/04/2010
* Είμαστε χώρα της Μέσης Ανατολής; Οχι ακόμα, παρ’ ότι έχουν εμφανισθεί φαινόμενα εμιράτων στην κορυφή. Υπάρχει και η ηθική διάσταση της κρίσης; Υπάρχει, αν και τα θέματα εξουσίας ήταν συνδυασμένα πάντα με προδοσίες, υπονομεύσεις, δολιότητες. Η Λούκα Κατσέλη βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο της πολεμικής των αυλικών του Μαξίμου και 3–4 άλλων συνεργαζομένων πασάδων.
Θα προλάβει η Λούκα Κατσέλη να παραιτηθεί με αξιοπρέπεια, πριν την ξεμπαρκάρουν ως προβληματική και ανίκανη; Αγνωστο.
Το βέβαιο είναι ότι συνιστά γελοιοποίηση να ονομάζεται υπουργός Οικονομίας και Ναυτιλίας, όταν το πρώτο της αφαιρέθηκε στη διαδρομή μετά τον Οκτώβριο και το δεύτερο τις προηγούμενες ημέρες.
* Τα πράγματα είναι σοβαρότερα επειδή γίνονται γελοία. Στα κράτη της Μέσης Ανατολής, συνήθως θεοκρατικού αυταρχισμού, τις προηγούμενες δεκαετίες συναντούσες προκλητικές υπουργικές συζεύξεις: Υπουργός Αμυνας και Παιδείας, υπουργός Ασφαλείας και Πολιτισμού. Τώρα στην Ελλάδα υπάρχει υπουργός Αστυνομίας και Ναυτιλίας ή σωστότερα αρμόδιος για τους αστυνομικούς και τους εγκληματίες και μαζί για τους εφοπλιστές, τη μεγαλύτερη Εμπορική Ναυτιλία του κόσμου. Ο μεγαλύτερος οικονομικός πυλώνας της χώρας μαζί με τον Τουρισμό.
* Διάβασα τα σχετικά ρεπορτάζ με την εμφανή χαιρεκακία των πηγών και ευδιάκριτων προσώπων του Μαξίμου (που κατονομάζουν ευθέως συνεργάτες της Λούκας Κατσέλη) για τη μείωσή της αυτή, καθώς η Ποντοπόρος Ναυτιλία πέρασε στις αρμοδιότητες του Μιχ. Χρυσοχοΐδη. Η Κατσέλη διατήρησε την Εσωτερική – Ακτοπλοϊκή Ναυτιλία, αλλά οι «άγονες γραμμές» θα ανήκουν στην αρμοδιότητα του υπουργού Μεταφορών Νίκου Σηφουνάκη. Και η πολιτική για το Θαλάσσιο Περιβάλλον στο ομώνυμο υπουργείο της Τίνας Μπιρμπίλη.
* Δεν είναι σχιζοφρενική αυτή η πολυδιάσπαση; Δεν προκαλεί ειρωνεία αυτή η συναρμοδιότητα του Μ. Χρυσοχοΐδη; Στις ξένες πρεσβείες και εταιρείες ναι, ακούγονται δυσάρεστα σχόλια. Επειδή, λέει, ανήκει το Λιμενικό Σώμα στον Χρυσοχοΐδη. Ανήκει επειδή το ΠΑΣΟΚ το αποφάσισε και στο πρώτο λάθος προσθέτουν δεύτερο και τρίτο. Το λάθος ήταν και παραμένει η κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως η υποβάθμιση του Τουρισμού και η κατάργηση του Μακεδονίας – Θράκης με δύο άνεργους υφυπουργούς.
Είναι τρεις τομείς στους οποίους πραγματοποιήθηκαν θεσμικές γελοιότητες, που έχουν ήδη πολλαπλό κόστος.
Ομως, επειδή έτσι (λαθεμένα) αποφάσισε ο Ενας, θα πληγεί, λένε στο Μαξίμου, η αξιοπιστία του εάν αλλάξει απόφαση. Ετσι οι συνέπειες μεγαλώνουν, τα πρόσωπα φθείρονται, ο εμφύλιος πόλεμος αρχίζει. Ορατά όλα αυτά στην αφαίρεση του ναυτικού φυλλαδίου από τη Λούκα. Με ορατά στον ορίζοντα το ξεμπαρκάρισμά της από την κυβέρνηση και τον κύκλο του Μαξίμου να παίρνει στον λαιμό του τον Παπανδρέου, όπως συνέβη με τον Καραμανλή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου