Τελευταίες Ειδήσεις

.

Σάββατο 3 Απριλίου 2010

.Πούλησε 1 εκατ. λαμπάδες και 800.000 σοκολατένια αβγά


Σάββατο 3 Απριλίου 2010


 

Ακόμη και ο κλάδος του παιχνιδιού έχει πληγεί από την κρίση- Η κίνηση στα Jumbo το Πάσχα ήταν μικρότερη κατά 6% σε σχέση με πέρυσι

 H έλευση του Πάσχα νωρίτερα από άλλες χρονιές αποτέλεσε έμπνευση για τη διαφήμιση της εταιρείας παιχνιδιών Jumbo του κ. Απ. Βακάκη, η οποία ανέφερε χαρακτηριστικά: «Φέτος θα σουβλίσουμε με τον κουραμπιέ στο στόμα». Οπως επισημαίνει ο κ. Βακάκης  η έλευση του Πάσχα νωρίτερα θα δημιουργήσει μια «θετική παραμόρφωση » στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου σε σχέση με πέρυσι που οι αγορές των καταναλωτών για το Πάσχα έγιναν μετά τις 10 Απριλίου.                                                                                                                        
Η εταιρεία Jumbo ελέγχει περίπου 38% μερίδιο αγοράς στην αγορά του παιχνιδιού στην Ελλάδα και το Πάσχα είναι μια περίοδος καταλυτική για τη διαμόρφωση των συνολικών αποτελεσμάτων της. «Το τρίμηνο του Πάσχα η εταιρεία διενεργεί περίπου το 24% του ετήσιου τζίρου της» αναφέρει ο κ. Βακάκης και επισημαίνει ότι εφέτος από τα Jumbo «πουλήθηκαν 1 εκατ. λαμπάδες για μικρούς και ενηλίκους και περίπου 800.000 σοκολατένια αβγά».



Η κρίση όμως δεν μπορούσε να αφήσει αλώβητο και τον κλάδο του παιχνιδιού. «Παρατηρείται μια πτώση τζίρου 6% σε σχέση με πέρυσι αν συγκρίνουμε αμιγώς την κίνηση του Πάσχα. Η πτώση αυτή είναι και σε όγκο και σε αξία, καθώς δεν έχουμε αλλάξει τις τιμές» λέει ο κ. Βακάκης και υποστηρίζει «ότι σε τέτοιες δύσκολες περιόδους δεν υπάρχει δαπάνη που να χαρακτηρίζεται ανελαστική και είναι μύθος ότι ο γονιός προτιμά να κόψει άλλα έξοδα αλλά το παιχνίδι για το παιδί του θα το αγοράσει».



Τα Jumbo ως τώρα είχαν καταφέρει να ξεχωρίσουν σαν τη μύγα μες στο γάλα στον κλάδο του λιανεμπορίου, αφού εξακολουθούν να εμφανίζουν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης μεσούσης της κρίσης. Τη 12μηνη χρήση 1.7.2008- 30.6.2009 πραγματοποίησε πωλήσεις 468 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 95,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 15,8% και 16% αντίστοιχα.



Για εφέτος, τη 12μηνη χρήση που κλείνει στις 30.6.2010 ο κ. Βακάκης αναφέρει πως παρά την πτώση το Πάσχα, η εταιρεία θα καταφέρει να κλείσει με άνοδο τζίρου και κερδών κατά 3% χωρίς μάλιστα να έχει λειτουργήσει κάποιο καινούργιο κατάστημα. Για την επόμενη χρήση όμως ο κ. Βακάκης είναι λιγότερο αισιόδοξος: «Η καταναλωτική δαπάνη πέφτει διαρκώς και εμείς έχουμε αποφασίσει να ενσωματώσουμε στις τιμές την αύξηση του ΦΠΑ. Στον ίδιο αριθμό καταστημάτων θα εμφανίσουμε μια πτώση της τάξεως του 7% στον τζίρο. Για να απορροφήσουμε την πτώση αυτή θα δημιουργήσουμε έξι νέα καταστήματα. Εκτιμώ ότι στο τέλος της επόμενης χρήσης στο σύνολο των παλαιών και νέων καταστημάτων μας θα εμφανίσουμε μια αύξηση του τζίρου περί το 2%, αλλά δεν θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τα καθαρά κέρδη που θα υποχωρήσουν κατά 20%».



Η εταιρεία σήμερα διαθέτει δίκτυο 44 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 41 είναι στην Ελλάδα, δύο στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία. Το 37% των πωλήσεών της προέρχεται από τα παιχνίδια, το 24% από τα εποχικά, το 18% από τα είδη σπιτιού, το 14% από τα παιδικά είδη ένδυσης και το 6% από τα είδη βιβλιοχαρτοπωλείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: